Sie sind hier:

Dr Halka Breyhan

Dr Halka Breyhan

Dr Halka BreyhanAssistant Lecturer

 

Am Kaiserkai 1
20457

Fon:  040.361 226 40
Fax:  040.361 226 430
Send email

Biography

Halka Breyhan completed her doctoral studies in Literature research and philosophy at the University of Hamburg. She undertook additional training and graduated with a Masters degree in “Intermedia Art Therapy” at the MSH Medical School Hamburg.

Halka Breyhan contributed to the development of communication means on contemporary art in the Neues Museum Weserburg Bremen for children and adolescents: documentations in words and imgages in various publications. Today, Halka Breyhan primarily works in child care institutions, schools, further education schools and at MSH Medical School Hamburg. She is also involved in child- and adolescent psychiatry in the field creative methods, arts, art communication and play- and art therapy.

Teaching

Sine 1986, Halka Breyhan works in adult education (Italian, German, Artistic Design). Since 2005, she focuses on aesthetic education and early intervention approaches. Besides, she delivers trainings for educators and therapist since 2009 (VHS Wedel, Pädiko Kiel, SOAL Hamburg, Wehrfritz Fachtagungen, Bildungsverlag EINS). Since 2014, she is Assistant Lecturer at MSH Medical School Hamburg for the degree Transdisciplinary Early Intervention, Creative Methods and Playtheory and -therapy.

Publications

„Malen, Formen und Gestalten. Konzepte frühester ästhetischer Bildung“, Köln: Bildungsverlag EINS, 2009. „Wege der Fantasie. Konzepte frühester ästhetischer Bildung“, Köln: Bildungsverlag EINS, 2010. „Kreative Förderideen zur Stärkung schulischer Kompetenzen“, Freiburg: Herder Verlag, 2010. „Naturatelier für kleine Künstler. Gestaltungsideen zur Förderung des Umweltbewusstseins“, Köln: Bildungsverlag EINS, 2011. Buchbeitrag: „Bildräume – Bildungsräume. Kulturvermittlung und Kommunikation im Museum“, Jürgen Stiller (Hrsg.), Dortmunder Schriften zur Kunst, Schriftenreihe Uni Dortmund 2007, S. 25-33: „Nicht nur Auge und Ohr – Dürfen wir im Museum auch tanzen?“ Artikel in Fachzeitschriften; siehe unter www.bilderkinder.de

Research

Resilienzförderung; das Dialogische in der Kunsttherapie; Zusammenhang Bild und Sprache (equiv. Promoting resilience: seeking dialogue in art therapy: the relationship of images and language)

  • German